My's vardag i ord.

Alla inlägg under januari 2015

Av My Christensen - 8 januari 2015 14:48

Vi är Sverige!

 

Vi alla som bor i detta vackra land är Sveriges befolkning.

Ovasett vart du har rötter ifrån eller vilket intresse du har för sport, människor/djur.

Vi alla är lika värda, vi alla är lika mer eller mindre på ett eller ett annat sätt.

 

Man ska aldrig döma någon, man ska uppskatta och visa människors fina talanger.

Man ska alltid försöka lyfta fram sina medmänniskor, vi ska låta alla visas.

Ovasett om det är media eller bara ute på gatan.

 

Våga gå förbi en människa - ta ögonkontakt och hälsa!

VÅGA, för det kan göra en människas dag.

 

Jag säger inte att jag känner alla men alla jag möter ute ger jag ett leende på och hälsar!

Det jag vill framföra med detta inlägget är: Att vi alla är människor.

 

Jag vill presentera min vän Lennart Bång.

- Här är en dikt om Svergie - alla bör kolla på klippet för att förstå vad han förmedlar. 

 

Han gör även musik som är fantastisk underbar och lägger dom rätta orden i mun alltid, du är grym!

Av My Christensen - 4 januari 2015 22:53

Godkväll bloggen.

Hoppas att ni har haft en helt underbar söndag, antingen ensamma eller med sällskap, hursomhelst så hoppas jag att den har varit underbar.

Själv så har min varit underbar trots alla dessa sjukdomar och tröttheter.
Men fruktansvärt mysigt att se film med mina älsklingar, vi har börjat om ifrån början och börjat se The o.c igen, längesedan kan ju men helt underbart att se den igen för älskar verkligen den serien.

Innan ikväll när min sjuka prins som sover nu så gott skulle somna så somnade han utan napp vilket man nästan kan skämta om och säga är han inte kry eller?
Men det märks att han är sjuk för annars hade han haft jättesvårt för att somna utan nappen, nej nu ska jag själv försöka sova så man orkar med morgondagen också.

Imorgon blir det att bege sig till försäkringskassan och lämna in papperna om månaden aktivitstöd som man får som arbetslös, hoppas jag också får jobb snart, igen!
Z har fortfarande jullov - vilket som känns skönt att han har det så han inte missar så mycket på dagis som han hade kunnat göra nu om han var hemma pga. Att han är sjuk, mammas älskling bli frisk snälla.
<3
Jag verkligen hatar att se dig såhär,
det gör ont i en, mamma älskar dig!

Av My Christensen - 4 januari 2015 14:16

Jag har länge funderat på att köpa såna där bodyspray som är som parfymer,

fyndade tre supergoda för 15 kronor styck på netto i veckan.


Man behöver inte alltid köpa det dyraste för lukta gott. :')

Alla såna där med märkes är ju inte det billigaste precis,

trots att jag köpte tre så kom jag inte ens upp i hälften av summan vad dom märkes kostar styck.

  

Av My Christensen - 4 januari 2015 13:45

Hej på er!

Hoppas att allt är bra med er.

Här hemma har sonen blivit sämre fått hög feber med hosta och näsa som rinner hela tiden nästan, inte lik honom att sova så tidigt och framförallt så mycket som han gör idag, mammas trötta och sjuka älskling. <3

Dock så är sambon på bättringsvägar vilket som är skönt för honom och mig för så fruktansvärt ont inom mig när jag ser dom som jag älskar mest mår dåligt, ingen vidare.
Igår så fick dom i sig lite av min hemmagjorda korvstroganoff med fulkornsris vilket som är bra.

Dagen idag blir väl mest att ta det lugnt och umgås och se film, för mycket sånt som behövs nu när man är krasslig. Nej, nu ska jag ner och hämta den sista tvätten för idag.

Önskar er alla en underbar söndag!

Av My Christensen - 3 januari 2015 12:28

Halloj, hoppas att allt är bra med er!

Allt började med att sambon blev sjuk i förrgår med högfeber och hosta - dock är han fortfarande dålig, riktigt deprimerande är detta att se han såhär dålig.

Inatt var det Zander tur som var vaken från och till, nu har han också en fruktansvärt hemsk hosta och är hängig, snart åker väl han också på feber.

Själv så har en annan också hosta men inte så hemsk som deras och så gör det lite små ont när jag andas och huvudet snurrar.

Men nu ska vi ha familjemys med film och ta det lugnt, ska slänga in några maskiner tvätt om en stund också.

Hoppas alla får en fantastisk underbar lördag.
<3

Bilderna är ifrån: 3 Januari 2015.

Av My Christensen - 2 januari 2015 11:16

Ja, detta var längesedan nu så vet inte ens vart jag ska börja och inte heller sluta.

Bloggen har varit i paus väldigt länge.
Mycket har hänt sedan den pausade.

Vi har flyttat ifrån tvåan som var full med svartmögel, vi har flyttat in i en fantastisk fin trea och det är helt underbart.
Vi har underbara grannar och mysig trädgård som tillhör huset, här är fint och trots lite lådor fortfarande så trivs vi väldigt mycket bra här.

Vi har fått igång internet här hemma också som också tog sin lilla tid, vi har firat julafton och haft det underbart mysigt hemma hos mina svärföräldrar med familj <3

Vi har även firat nyår hemma i vår egna lägenhet den nya och haft vår vän här på god mat och efterrätt och käkat lite gottis.

Just den här förmiddagen spenderas med att sitta och kolla på film med sonen, sambon skulle ha jobbat idag men det kan inte med sin skyhöga feber och allt annat han har som besvär den stackarn :(
Önskade bara han kunde bli bra snart.
<3

Ska snart se om man kan slänga in några maskiner tvätt, dammsuga och plocka upp här hemma det lilla småplocket som finns att göra.

Önskar alla en trevlig fredag och helg, det är nytt år med nya händelser så bloggen kommer kunna vara mer igång nu.


Tidigare månad - Senare månad

Ändra språket på bloggen?

En liten presentation om mig.


Hallå du!
Namnet på denna skånska tjej är My och är 22år gammal,bor i Skåne tillsammans med min son och min pojkvän.
Jag har nyligen blivit arbetslös, så nu söker man jobb som bara den.
Vill ni veta något mer så är det bara fråga & använd ert namn!

Fråga mig, gärna något!

1 besvarad fråga

- En stor del av livet.

  - Min älskade mormor & morfar!   

Kalender för varje månad.

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015
>>>

- Min andra halva.

  - Min älskade pojkvän!   

Sök i bloggen, lättare att hitta!

Gästbok - skriv gärna i den.

- Livets mening!

  - Min älskade son!   

Kategorier för inläggen.

Arkiv för varje år & månad.

Senaste nyskrivna inläggen

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards